Då har man gråtit en del idag..

Varit på vårdcentralen. Enligt läkaren så beror smärtan på graviditeten med Mathilda och min depression och ångest. Det tar tid för kroppen att återställa sig och svåra saker kan till slut yttra sig i fysisk värk sa hon. Jo visserligen, men jag tycker ändå att man kan utesluta alla andra möjliga orsaker innan man ger ett sådant svar.. Jag talade om för henne att när jag fått Citodon av mamma så tar jag en halv + en Alvedon när smärtan är som värst, ändå skrev hon inte ut ett skit! Okej att dem är extremt försiktiga med just Citodon, men något annat kunde jag väl ändå få eller? Nej, istället säger hon att jag kan kombinera Alvedon + Ipren. Varken Alvedon eller Ipren lindrar ens huvudvärk för mig! Och det sa jag till henne, ändå skrev hon inte ut någonting. Hon sa att jag skulle fortsätta med ryggövningarna som sjukgymnasten gav mig. Vården idag är sorglig! Jag kände mig så misstrodd på något sätt.. Fattade hon inte hur ont jag har? Och hur dåligt samvete jag har gentemot Mathilda..? Att inte orka leka med henne så mycket jag önskar att jag kunde, pga smärtan!
På vägen ifrån vårdcentralen ringde jag min "låtsaspappa", jag vet ju att han har Citodon vid behov. Sa att jag inte fick ett skit utskrivet och frågade om han hade några till mig. Han sa att han tyvärr inte hade mycket kvar, då bröt jag ihop.. Tårarna rann, kändes som om allt bara gick åt helvete. Han blev såklart ledsen för min skull och var så fruktansvärt snäll att han lämnade 5 st till mig! Han hade inte hjärta till annat. Gud vad tacksam jag blev! Nog om mig nu och vidare till det finaste jag har, Mathilda. - Vi var ju på BVC och till min glädje hade hon gått upp i vikt och vuxit på längden! Barnmorskan trodde att hennes lösa avföring kunde bero på för mycket fibrer. Så nu ska vi dra ner på fiberintaget i 2 veckor samt ge henne mindre matportioner och istället oftare. Återbesök 24/4.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jenniewilhelmsson.blogg.se

Tvåbarnsmamma.

RSS 2.0