BVC och bebissjuk!!

Mathilda vägdes och mättes idag.. Tyvärr så har hon börjat dala i viktkurvan nu, men det var ju bara en tidsfråga.. Hon har ju bara ammats, förutom några få skedar av t.ex gröt.. Men idag kom vändpunkten, från ingenstans! Kanske var det barnmorskan som gav mig styrkan och tänkandet att inte ge upp. Mathilda har ätit bra! Jag är nöjd. Den enda utmaningen för mig kommer att vara att vänja bort henne vid nattamningen. Enligt barnmorskan ska jag inte amma gumman när hon vaknar under natten..ska bara försöka få henne att somna om. Tydligen är det så att Mathilda bara vant sig vid att äta nattetid också. Egentligen ska hon inte behöva det. Åh, ge mig mer styrka! 
Jo, så var det ju det här med bebissjukan också...hehe.. Såg en sådan fin liten flicka på BVC idag..endast 6 veckor gammal.. Herregud, jag dör! Tyvärr är det ju så att man nästan "glömt bort" att Mathilda faktiskt också varit så liten. Den "bebisperioden" går så sjukt fort faktiskt. Så till alla er som väntar bebis eller nyligen fått, ta vara på tiden och njut!
Jag och Andreas har dock börjat prata om en till...men jag känner ändå att jag vill vänta ett tag, tror jag iallafall..eller ja, jag vet att jag vill vänta. Tror att det ändå mest är själva graviditeten jag saknar, magen och sparkarna. Det är verkligen underbart det där! <3 






Kommentarer
sabine

Ja, vänta ni en stund till gumman! Förstår att du saknar det, bebisar är ju det bästa som finns.
Jag vill jag med ju... Jag sa till Susanne häromdagen att era barn kommer säkert vara 10 år gamla när jag får mitt första =/

Svar: Nej, tänk inte så. Niclas kommer nog snart känna att han är redo. .Och när han väl bestämt sig så kommer det vara det bästa val han någonsin gjort. För barn är underbara. Dem ger så mycket glädje och kärlek! Du vet att jag hoppas varje dag för att han snart ska vilja. <3
Jennie

2012-11-09 @ 00:50:16
sabine

<3

2012-11-09 @ 15:02:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jenniewilhelmsson.blogg.se

Tvåbarnsmamma.

RSS 2.0