Missbruk

Såg på uppdrag granskning på SVT-play idag, fallet om William Petzäll. Kan rekommendera den! Drogerna tog hans liv, han blev endast 23 år gammal.. Tragiskt. Fick mig att tänka till, bli ledsen och arg, allt på samma gång. Vården har brister, och inte lite heller! Det är dags att öppna ögonen och agera! Människor dör. Människor dör pga att de inte får den hjälp de behöver i tid. Ibland undrar jag vad pengarna egentligen läggs på?! Är det inte vården som behöver mest pengar? Det är ju sånt här som inte får hända! Det ska inte hända! Det är fruktansvärt! Och även av erfarenhet så vet jag hur vården, i detta fallet psykvården, fungerar! Det spelar ingen roll om man som missbrukare kommer in självmant och ber om att få läggas in..innan man slår ihjäl en annan människa i ren desperation, för att hela ens kropp skriker efter drogerna som för tillfället är slut, abstinensen är så stark, tar över hela ens egna vilja. Ändå nekas man, pga platsbrist! (som så var i detta fallet.) Sorgligt och frustrerande! Hade jag kunnat så hade jag ändrat på detta! En sak till måste tilläggas kring detta, det här med att man kan gå till flera olika läkare och få utskrivet samma läkemedel, den ena vet inte om vad den andra gör... Det bör ju vara något som kan ändras på redan nu! Helt fel att det är så här! Självklart ska en läkare kunna se i patientjournalen om denne varit hos någon annan läkare, vad som blivit utskrivet, osv. Tänk vad lätt alla stackars tablettmissbrukare kan skaffa sig sina "droger" på detta sätt.

Nu ska jag sova, kände bara att jag behövde skriva av mig. Jobbigt att ha massa tankar i huvudet innan man ska sova. Godnatt allihopa.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jenniewilhelmsson.blogg.se

Tvåbarnsmamma.

RSS 2.0